úterý 24. ledna 2012

Polévka z červené čočky a sušených meruněk

Skvost! Za málo surovin hodně muziky. Komu zbyly sušené meruňky z Vánoc a Mikuláše  - ten zajásá. A komu nezbyly, tak by si je měl jít koupit, protože tahle polévka opravdu stojí zato. Červená čočka se nemusí namáčet a je hned uvařená. K tomu má spoustu vitamínů skupiny B a taky obsahuje kyselinu listovou, železo, plno rostlinných bílkovin a vlákniny. Ne, nejsem prodejce červené čočky, ale jsem její velký fanoušek. Od chvíle, kdy jsem ji ochutnala poprvé v polévce s názvem Ó hladové já (ani nevím jestli se ještě prodává), pustila jsem se do pokusů a zkoušení různých receptů na polévky z červené čočky. Tenhle jsem našla na allrecipes.com a vyhlašuji ho za jeden z mých  top receptů na polévku. Teď jsem si odběhla pro jistotu ještě jednou ochutnat a musím se sebou skromně souhlasit. Opravdu výborná...

290 g červené čočky, 1 a 1/2 l kuřecího vývaru, 1 cibule, 2 stroužky česneku (přidala jsem ještě jeden před koncem), 45 g sušených meruněk (spařit kvůli sířené slupce), 3 menší rajčata z konzervy, sůl, pepř, drcený kmín, sušený tymián, citronová šťáva (cca 1 lžička)

Na oleji osmahneme cibuli s meruňkami a česnekem, zalijeme vývarem a přidáme červenou čočku. Vaříme 30 minut. Přidáme sůl a  všechno  koření a rajčata a necháme povařit 10 minut. Polovinu odebereme a rozmixujeme. Vrátíme do hrnce a dochutíme citrónovou šťávou. Pokud k podávání přiložíme čerstvý křupavý chléb s trochou másla, budeme mít dokonalou zimní večeři.

8 komentářů:

  1. Tak na červené čočce taky ujíždím. Nejvíc mi však chutná, a hlavně dětem, v jednoduché úpravě dle knihy Výživa dětí od A do Z :) Protože mám ráda veškeré sušené ovoce, meruňky nevyjímaje, moc ráda vyzkouším i tento recept. Děkuji za inspiraci.
    HanaS

    OdpovědětVymazat
  2. Vyskúšané, dnes sme mali na večeru, bola super, ďakujeme za receptík

    OdpovědětVymazat
  3. Ivanko, jsem moc ráda že vám chutnala!

    OdpovědětVymazat
  4. tak toto musim vyskusat:)a velmi sa mi paci aj napad s ciapkou na fotecke..wau:)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Martinko, to je amatérská variace na takové ty náplety na miskách, které jsem beztak viděla v Apetitu nebo Gurmetu. Takže né můj nápad:-) Zkus, budu ráda, když dáš vědět jeslti chutnala.

    OdpovědětVymazat
  6. Výborná, dnes k obědu vyzkoušená, děti i babička vylízaly talíře. Čepice jsou pak příjemně vyhřáté, což se v dnešní době hodí, žejo...

    OdpovědětVymazat
  7. Svaťo díky za hřejivý komentář:-)

    OdpovědětVymazat
  8. skvelá večera, tie sušené meruňky sú tam úžasné, nabudúce dám dvojnásobok.

    OdpovědětVymazat