čtvrtek 12. ledna 2012

Kuře pečené s česnekem

Něco vám řeknu, pokud bych si mohla vybrat jedno jídlo, které se mi snad nikdy nepřejí, tak to bude pečené kuře. Zastávám názor, že nejlepší je to  nejjednodušší - takže osolit, okmínovat, obložit kousky másla a jakýpakcopak. No ale když jsem našla ve starém Apetitu recept s pečeným česnekem, bylo jasné že tohle mi bude chutnat. Taky že ano. Nejen, že získáte krásně šťavnaté a chutné kuře a božsky provoníte kuchyni...navíc získáte dostatek pečeného česneku. A když k němu přidáte bagetku a na ni si natřete upečené stroužky s troškou té šťávy z pekáče...no někdy neexistuje dostatek superlativů, aby to bylo popsáno přesně.

1 dobré kuře (say no to promodralé zdechlinky z kauflandů), 6 stroužků česneku, 120 g másla, 4 palice česneku, sůl, paprika

kuře omyjte a osušte. Svažte mu nožky a dovnitř kuřete vložte kousek másla a 6 stroužků česneku. Kuře důkladně osolte. Máslo rozpusťte a smíchejte s paprikou. Kuře celé potřete touto směsí másla a papriky. Do pekáče položte mřížku a na ni dejte kuře (do pekáče lze dát i brambory, kuře by prostě nemělo ležet ve výpeku). Já jsem přece jen trošku podlila vodou, ale minimálně. Pečte hodinu a čtvrt až hodinu a půl na 200 C. Po padesáti minutách pečení přidejte palice česneku, které jste před tím příčně překrojili. Po vytažení z trouby nechte kuře 20 minut odpočinout, než ho budete podávat. Šťáva, která se při pečení drží na povrchu kuřete se tak stihne rovnoměrně vsáknout zpět do masa.

5 komentářů:

  1. Kam pro dobrý kuře? V Tescu Krpole beru "Selské", nezdá se mi špatné, občas i našedlýho chcípáka - i já pak poznám rozdíl v chuti! Jiné zdroje uvítám.

    OdpovědětVymazat
  2. Já taky beru Selské, nebo Vodňanské.

    OdpovědětVymazat
  3. ááách. to je krása. taká dobrota a pritom taká blbost, ze? ten cesnak s tym vypekom musi byt dokonaly!!! toto musim vyskusat! co najskor:-)

    OdpovědětVymazat
  4. přesně tak, Anetko, ty nejjednodušší věci mají vždycky největší úspěch!

    OdpovědětVymazat