pondělí 30. ledna 2012

Italské chlebové roládky

Recept z Ridiho třetího dílu kuchařky na špenátovo ricottovou roládu mě hned začal zajímat. Špenátová náplň sice není nic neobvyklého, ale u chleba jsem ji ještě neviděla a tak jsem zahájila akci. Musela jsem  těžce (jet až do Billy)  shánět ricottu. Ještěže mám na mrazáku tu hromadu listového špenátu, říkala jsem si po cestě. Pak jsem otevřela mrazák a zjistila, že NEMÁM. Hned poté co jsem přestala u prázdného mrazáku vzteky dupat a ječet a mlátit prázdnou taškou Billa heute denkt am Morgen o zem, jsem vymyslela náhradní náplň. Pro ty nadanější z vás, kteří umí na rozdíl ode mě nakoupit vše potřebné pro tento recept - uvádím kromě mé improvizované (ukázala se jako moc dobrá) i  tu náplň špenátovou.

Na chléb (Pane semplice): 2 lžičky soli, 500 g pšeničné bílé chlebové mouky (s vysokým podílem lepku), 10 g čerstvého droždí, 350 ml vlažné vody


Náplň špenátovo ricottová: 100 g uvařeného špenátu, 200 g ricotty, 25 g parmazánu čerstvě nastrouhaného,  muškátový oříšek, sůl a pepř

- všechny ingredience smícháme v míse a dochutíme

Moje náplň: 3 hrsti sušených rajčat, 3 rajčata z plechovky, 2 - 3 lžíce olivového oleje, zelené olivy,3 stroužky česneku, oregano a  parmazán

- hodinu předem zalijeme sušená rajčata vroucí vodou, pak je zcedíme a a se vším dohromady tyčovým mixérem rozmixujeme na hmotu ( opatrně aby z toho nebyla úplná kaše - malé kousky jsou žádoucí)

Nasypte mouku na vál a na ni nasypte sůl. Smíchejte droždí s vodou a trochu je ručně promíchejte. Pak nalijte kvásek do prohlubně v mouce a ručně vše zpracujte do těsta a pak z něj vypracujte kouli. Pokud budete chtít přidat mouku, přidávejte opatrně, těsto má být vlhké, ale ne tolik aby se lepilo na ruce nebo na vál. Těsto vytáhněte do oválné placky, přehněte a pak znovu a znovu, nakonec opět spojte v kouli. Díky tomuto pracnějšímu procesu se těsto provzdušní a bude hezky poddajné. Těsto je hotové až vám právě takové bude připadat. Pak těsto rozdělte na půl, aby se vám na ty roládky dobře válelo. Vyválíme těsto na 1 cm silný plát, potřeme nádivkou a zabalíme. Nakrájíme na cca 8 cm silné roládky.Dáme na plech vyložený papírem a vytřený olejem tak, aby mely roládky mezi sebou prostor na kynutí.  Přikryjeme utěrkou a necháme kynout cca 45 minut. Pečeme na 200 stupňů cca 20 - 25 minut. Snědli jsme je s mísou salátu a moc jsme si pochutnali.

3 komentáře:

  1. vypadá moc dobře... Určitě ten chlebík s nějakou náplní vyzkouším... :-) šikula

    OdpovědětVymazat
  2. toto by mi zarucene chutilo!!! hlavne s ricotovo-spenatovou plnkou!!! pre mna neodolatelna kombinacia....

    OdpovědětVymazat
  3. No tohle vypadá dobře :) Myslím, že pro mě bude lepší náhradní náplň s rajčátky...no rozhodně tento recpt si vytisknu a založím do své "knihy" receptů a co nejdřív vyzkouším, možná už tento víkend..díky za inspraci:)

    OdpovědětVymazat