čtvrtek 29. prosince 2011

Jemný celerový krém s krutony

Je to labužnická jemná krémová polévka, kterou mě naučila moje mamka. Měla jsem ji ráda jako dítě a dělám ji doteď. Jako dítě jsem nesnášela všechny "průhledné" polévky, takže tohle a fazolačka byly jediné polévky, které mi udělaly radost. I ti, kteří celer jinak nemusí, si ji pochvalovali. Nebo  možná zdařile lhali, kdoví. Teď mezi svátky jsem dostala chuť dát si k večeři prostě jen polévku, protože - ač bych nevěřila že to řeknu - už mám toho všeho cukroví, kachen a smažených ryb dost.

1 bulva celeru, olej, zeleninový vývar (množství záleží na tom,  jak chcete hustou polévku). hladká mouka, smetana, bílý pepř, sůl, citron, opražená houska

Na trošce oleje opražíme do růžova nahrubo nastrouhaný celer. Zaprášíme moukou, zalijeme vývarem a vaříme do změknutí. Hotovou polévku rozmixujeme na krém, přidáme smetanu, sůl, pepř a trochu citronové šťávy. Podává se s opraženou houskou.
 




5 komentářů:

  1. Polievočka vyskúšaná, je super, ďakujeme za receptík

    OdpovědětVymazat
  2. Tak, a toto brzy udělám. Celer miluju a polévka se mi moc líbí! Dík za tip ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Bali, moc si vážím tvé návštěvy na mém blogu. Olivová kuchařka je mým velkým vzorem - což je zde ostatně poznat:_) Takže za rilletes ještě jednou díky.

    OdpovědětVymazat
  4. máš to tu moc pěkné, také se sem budu chodit inspirovat a přidám odkaz k nám ;-) A díky za pochvalu!

    OdpovědětVymazat