čtvrtek 3. listopadu 2011

Tarte Tatin z rajčat

Ó díky díky, milá Mary za tvůj web www.laskominyodmaryny.blogspot.com. Tenhle recept byla jasná volba. Miluju Tarte Tatin s jablkama, taky jsem ho sem plánovala umístit. Ale tohle? Tarte Tatin na slano? Jak je možné, že mě to nenapadlo? No nic, v zájmu téhle neskutečné dobroty překonám své rozčarování z toho, že jsem tenhle recept nenašla já, ale konkurenční Mary. Zásadní rozdíl mezi mým a Maryniným je dyzajn. Bohužel ten můj není tak povedený. Stalo se, co se mi ještě nestalo (tedy u toho Tarte Tatinu s jablky), že při vyklápění mi ti zmetci mrňaví (cherry rajčata) zůstali ve formě. Shrnuto - největší problém receptu - prvně ty malý potvory naskládat řezem dolů na pánvičku a pak je přeskládat  do pečící formy (fakt už si pořídím tu litinovou pánev do trouby, přísahám!) a po vyklopení si ti, co nemají štěstí či talent,  dají ještě bonusové kolo přeskládávání  rozbředlých pidirajčat z prkýnka zpět na těsto. Má odpověď na tuto receptovou torturu je - příště normální velký rajčata. Sice to nebude tak pěkné, ale ušetřím si vztekání se na lepší příležitosti. Ale ta chuť toho koláče, ta je tak úžasná, že už jsem na to vztekání s minirajčatama skoro zapomněla.
Protože není čas na hrdinství, použila jsem listové těsto. Jinak se dělá klasické křehké těsto.

listové těsto, 350 g cherry rajčat (nebo rajčat), 25 g másla, 1 lžíce třtinového cukru, 1 stroužek česneku, 2 lžičky bílého vinného octa, rozmarýn, tymián, oregano dle chuti (bylinky čerstvé...nebo nečerstvé při nejhorším), sůl pepř

Máslo rozpustíme, přidáme lžíci  třtinového cukru a necháme zkaramelizovat. Přidáme ocet a nadrcený česnek a vložíte rajčata a koření. Necháme karamelizovat cca 5 minut. Pokud máme litinovou pánev , která jde do trouby, máme ušetřenou práci. Rajčata, která jsme naskládali řezem dolů, zakryjeme těstem. Okraje vmáčkneme po obvodu dovnitř a vesele pečeme v troubě na 200 stupňů cca 25 minut. Po vyndání z trouby necháme cca 10 minut vychladnout a pak obrátíme. Pozor, může téct horké máslo/karamel ! Chňapka vhodná! Jí se hned.




3 komentáře:

  1. Super recept a nádherně to vypadá! Po pravdě řečeno jsem ještě nikdy nedělala tarte tatin (ani na sladko, ani na slano, ani nijak...) a tak mám před ním trochu respekt, ale podle popisu to nevypadá tak složitě :-). Díky za inspiraci a skvělý blog! Ráda se tu zase zastavím :-). Pavla.

    OdpovědětVymazat
  2. Jé Pavlo, náhodička, já jsem zrovna na blogu Drobečky včera obdivovala dýňové recepty. Tarte Tatinu netřeba se bát, co nejhorší se může stát že jablka či rajčata "vypadnou" ale to se dá spravit:-) Budu ráda, když zaskočíte na návěštěvu:-) já k vám chodím ráda:-)

    OdpovědětVymazat
  3. hola hola! .. tak uz jsem to pekla trikrat!! ;) ..teda, tolik rajcat nebylo, tak jednou s rajcaty, dvakrat s jabkama.. a zitra se chystam do ctvrtice ;) .. pecu to v panvicce Greenpan ;) .. dik za tip Vandomire
    Marus

    OdpovědětVymazat