úterý 29. listopadu 2011

Peppermint Brownies

Peprmintky v čokoládě jsou od dětství moje bonbóny Nr.1. Spojení čokolády a peprmintové příchuti má myslím hodně fanoušků a tyto brownies jsou pro nás, peprmintové fajnšmekry, jako dělané. Recept pochází z www.anetagoesyummi.blogspot.com a od chvíle, co jsem ho uviděla, mi vrtal hlavou a chystala a těšila  jsem se na jeho vyzkoušení téměř půl roku. Brownies jsem nikdy nedělala. Prvně jsem si je totiž nějak spojovala s klasickou čokoládovou litou buchtou a nepřišly mi nijak zajímavé. Potom jsem zjistila, že se jedná spíš o pečenou čokoládu, protože obsah mouky je v nich přímo symbolický a rázem mi přišly mnohem zajímavější. A pak jsem narazila na peprmintovou podobu brownies a bylo jasné, že se to musí zkusit. Cukrem a čokoládou brownies přímo přetékají, mají takovou vlahou, táhlou konzistenci, pokud jste brownies nikdy nejedli, musíte to vyzkoušet!
A protože jsem fakt skalní fanoušek zmíněných peprmintek v čokoládě (fakt moc!) snědla jsem jedno z balení den předtím než jsem je měla péct. Druhý den jsem je nesehnala, takže můj recept se od originálu liší menším množstvím peprmintek. Ale musím říct, že i tak je tam ta peprmintové chuť cítit a každý ji odhalil. Příště musím koupit troje peprmintky, no...

180 g másla, 180 g tmavé čokolády, 80 g hladké mouky, 40 g kakaa, 2 balíčky peprmintek (nebo 100 g čokolády, pokud chcete pouze čokoládové brownies) - já jsem nakombinovala balíček peprmintek a čokoládu, 3 vejce, 270 g hnědého cukru, pokud máte peprmintové aroma, lze lžičku použít do těsta

Ve vodní lázni (menší hrnec nad větším hrncem s menším množstvím vody, neměl by se dotýkat hladiny) rozpustíme máslo a čokoládu a necháme zchladnout. Mouku a kakao přesijeme, peprmintky nakrájíme na čtvrtky. Troubu necháme vyhřát na 180 C. Vajíčka a cukr vyšleháme ve větší míse po dobu 7- 8 minut, dokud hmota nezdvojnásobí objem a nezesvětlá. Opatrnými osmičkovými pohyby vmícháme čokoládovou hmotu. Až se hmoty spojí, vmícháme stejnými pohyby mouku s kakaem. Vznikne lepkavé těsto do kterého přimícháme kousky peprmintek. Těsto vylijeme do pečícím papírem vyloženého pekáčku (použijte co nejmenší pekáček, brownies by měly být tak 2,5 až 3 cm vysoké). Peče se 20 až 25 minut. Po upečení by se hmota neměla v středu třást, tak poznáte že jsou brownies hotové. Mají lesklý hladký povrch. Nešťourejte do těsta špejlí, brownies mají být vlhké, lepivé až žvýkačkovité konzistence, takže naopak ulpívání drobků na špejli je žádoucí.

5 komentářů:

  1. Brownies miluju, ale je to fakt kalorická bomba! S peprmintkami by brownies chutnaly hlavně manželovi, který zrovna nedávno spořádal krabičku After Eight :-). Navíc spojení čokolády a peprmintek mi připadá velice vánoční! Skvělý recept!

    OdpovědětVymazat
  2. :-)))) kraaasne sa ti podarili!

    OdpovědětVymazat
  3. Nojo, Anetko, když dodalas tak dokonalý recept:-) Díky, máš tam tolik dobrých receptů že určitě budu zkoušet dál:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak je mam nakrajeny a nachystany na zitrejsi navstevu. Pri krajeni jsem se krajnich odrezku doslova nacpala k prasknuti, takze jsem ted dost zalepena, ale stalo to za to. Je to totiz mnam mnam.

    OdpovědětVymazat
  5. Jo zalepit, to oni uměj, ale stojí to za tu oběť, žejo:-)

    OdpovědětVymazat