neděle 6. listopadu 2011

Jablečné chipsy


Jsem nadšená. Totálně. Plesám. Dělám je již třetí den po sobě. Mamon má zase navrch. Plním sklenice a dózy, abych je vzápětí opět vysypala a okamžitě snědla. Jsou úplně tenoulinké, akorát tak kořeněné, sladké a výborně křupou. Opravdu jako chipsy.  Moji rodiče mají zahradu a na ní jabloně. Jablka jsou kožená, strupatá a sladká. A já je odjakživa nemám nijak moc ráda. Na pečení se použít dají, na mošt taky, ale prostě není to ten druh, do kterého bych se s chutí zakousla. Ovšem teď je beru na milost a plesám nad jejich nadúrodou. Ještě bych chtěla říct, že odjakživa nesnáším křížaly. Pamatuju si, že je babička mívala v látkovém pytlíku a snažila se mi je nabízet ve chvíli, kdy jsem žádala něco dobrého (sladkého). Jasně. Chacha. Křížala nebo tyčinka Deli? Hmmm?
Možná odtud vznikla má vrozená nedůvěra v pojem "zdravé mlsání". Jé. Když se to napíše, tak to vypadá ještě blběji, než když se to vysloví. Zpět k chipsům, dneska jsem tak rozvláčná, že by mi dědeček Simpson mohl závidět. Prostě jsem tím chtěla říct že a) nejsou to křížaly, b) je to dobré a zdravé zároveň. Fakt jo. A navíc to po mně Vojta pořád loudí, takže si fakt trošku připadám jako moderní matka, která kvalitně vyživuje své dítě. Jednoduché jak facka, takže:

4 jablka, 1/2 lžičky muškátového oříšku, 2 lžičky skořice, lžíce cukru moučka

Jablka nakrájíte na tenké plátky (buď na mandolíně - nebo nožem, popřípadě robotem a ještě mě teď napadlo že by na to šlo použít škrabku na brambory). Do mísy dáte koření a promícháte. Plátky jablek pak v míse s kořením protřeste, aby se obalily. Toto množství je na dva plechy, které vyložíte pečícím papírem a pak na něj pokladete plátky jablek v jedné vrstvě. V troubě pečete na 100 C  cca 2 hodiny. Plechy jsem pekla zaráz a občas je prohodila. Jakmile jsou plátky křupavé, je hotovo. Když se mi zdálo že vprostřed ještě není chips úplně hotový ale jinak křupe, na zkoušku jsem jeden vytáhla a nechala vychladnout - ono to při vychladnutí ještě více ztvrdne. A když byl po vychladnutí křupavý celý, tak šly plechy ven.

2 komentáře:

  1. Jakou máte troubu a máte při pečení pootevřená dvířka? Zkoušela jsem ale ani po dvou a půl hodinách nebyly křupavé.Děkuji Dufková

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, dvířka neotevírám a plátky musí být opravdu tenoulinké, Troubu mám elektrickou, bez horkovzduchu. Letos jsem ještě nedělala, tak až si to zopakuju, dám vědět.

      Vymazat