čtvrtek 24. listopadu 2011

Jablečná bábovka a karamelovou polevou

Hádejte hlavní ingredienci:-) Jasně. Jablka. Taky pekany a mrkev. Nevím jak to dělám, ale já prostě skoro neumím najít recept, který by neznamenal kalorickou smršť. Takže tato bábovka, protože pochází z nějakého amerického blogu, který jsem nalezla už ani nevím kdy přes foodgawker - tak tato bábovka se prosím pěkně ještě polévá karamelovou polevou. A aby byla vláčná, je vevnitř vrstva  sladkého krému z Philadelphie. Hmota, která vznikne po vypracování těsta je strašně hutná, a ze začátku mě dost vyděsila. Po přidání jablek a mrkve se přece jen trochu naředila, ale do bábovkové formy jsem lžící spíš sázela těstové koule, které jsem jakž takž nějak do té formy rozetřela. Poté jsem nalila vrstvu krému z Philadelphie a opět ho zaházela koulemi z těsta. Jakžtakž jsem to uplácala a po pravdě nevěřila, že to po vytáhnutí z trouby bude k jídlu. K jídlu byl, dokonce zaznamenal nadprůměrný úspěch, takže doporučuji zkusit a neděsit se při přípravě.

1 balení Philadelphie, 480 g hladké mouky, 480 g cukru krupice (dala jsem "jen" 320 g), 4 velká vejce, 240 ml oleje, 2 čajové lžičky prášku do pečiva, 1/4 lžičky jedlé sody, 2 čajové lžičky skořice, 1 čajová lžička soli, 2 hrnky nasekaných jablek, 1 hrnek nastrouhané mrkve, 1/2 hrnku nasekaných pekanových ořechů

Vyšlehejte Philadelphii s 60 g cukru a vmíchejte 1 vejce. Ve velké míse metlou smíchejte olej, zbývající cukr a vejce. V druhá míse smíchejte sypké ingredience: mouku, pečící prášek a sodu, skořici a sůl. Postupně přidávejte k tekuté směsi. Nakonec vmíchejte jablka, mrkev a pekany.
Půlku směsi přesuňte do vymazané a vysypané bábovkové formy. Nalijte krém z Philadelphie a druhou polovinu těsta. Pečte na 180 C něco kolem hodiny, dokud se těsto nepřestane lepit na špejli. Po vytažení z trouby nechte 10 minut stát, pak vyklopte z formy.

Poleva:120 g hnědého cukru, 60 g másla, 2 lžíce mléka, 60 g moučkového cukru, 1/2 lžičky vanilkového extraktu, nasekané pekanové ořechy

Ve větší pánvi přivedeme  hnědý cukr, mléko a máslo k varu. Vaříme a mícháme 1 minutu, pak odstavíme. Přidáme moučkový cukr a vanilkový extrakt a vymícháme do hladka. Polevou pocákáme bábovku a posypeme pekanovými ořechy. Po konzumaci si nezapomeneme vzít něco na žlučník a neustále si připomínáme, že když v tom byla mrkev a jablka, je to vlastně zdravé.

Žádné komentáře:

Okomentovat