úterý 15. listopadu 2011

Falafel

Když někde zaslechnu falafel, vybaví se mi okamžitě Jáno Sedal. Skvělý a nedoceněný (teda rozhodně Brnem) herec HaDivadla. Teď už vlastně bývalý. A to jak nás v Berlíně s celým divadlem  táhl až kamsi na periferii jen proto, že tam mají ten nejlepší falafel, který jsme prý "níkdy níkdy v žívotě néjedli". Měl pravdu a od té doby už jsem ho taky níkdy níkdy neměla. Až dodnes. Za recept děkuji Cuketkovi.

1 konzerva cizrny, 1 vajíčko, česnek, sůl, pepř, petrželka, mouka, olej na smažení

Cizrnu slijeme ( já asi dvě lžíce vody z konzervy použila, měla jsem strach že to bude moc suché), rozmačkáme šťouchadlem na brambory na kaši, přidáme vejce a vše ostatní. Mouky přidáváme dokud nám nepřijde, že se z toho dá něco vytvarovat. Necháme chvíli vychladit a pak tvarujeme pingpongové míčky, které buď necháme kulaté nebo zploštíme, dle nálady:-) Smaží se ve vysoké vrstvě oleje nebo se frituje. Výborné s česnekovým dipem, nebo se zeleninou a dresinkem v pita placce.

4 komentáře:

  1. Mám sice nějaký vrozený odpor k cizrně, ale tys tomu napsala takový krásný úvod, že to snad vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jojo, cizrna prostě zavání zdravou výživou:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem naopak cizrnový fanda. Taková cizrna na paprice je jeden z hitů letošního roku. Na falafel mám také milé vzpomínky. Dokonce si dovolím podstrčit zpracování receptu, dle kterého mi byl předložen.
    http://khorsove.blogspot.com/2010/12/pseudofalafel-la-khors-aneb-chtelo-by.html

    OdpovědětVymazat
  4. Cizrnu na paprice jsem taky už někdo zahlédla Pájo. Ten recept na falafel si ukládám, ráda zkusím i jiný.

    OdpovědětVymazat