úterý 8. listopadu 2011

Dýňové rizoto se šalvějí

Tento podzim si dýně opravdu užívám. Polévky, dýně s rozmarýnem pečená v troubě, pečená dýňová semínka, a teď přichází na řadu rizoto. Rizoto jsem zvolila, protože jsem v sobě živila naději, že to bude další cesta, jak přesvědčit dítko, aby do sebe dýni dostalo. Úspěšná je zatím pouze polévka a to se do  ní zakysanou smetanou musí nakreslit smajlík. Zelenina je pro naše dítě smrtelně nebezpečná. Použila jsem dýni Hokkaido, která se neloupe, protože na loupání a krájení dýně už mám alergii a navíc  taky namožené ruce.

60 g másla, 1 cibule na kostičky, 1 kg dýně na kostičky, 300 g kulatozrnné rýže, 250 ml bílého vína, 1 a  1/2 l zeleninového vývaru, strouhaný parmazán, šalvějové lístky, kousek másla na závěrečné zjemnění (lžíce mascarpone -  ale není nutná)

na másle osmahneme cibulku, přidáme rýži a společně restujeme asi 3 minuty. Přidáme bílé víno a mícháme dokud se neodpaří a nevsákne do rýže. Přilijeme třetinu zeleninového vývaru, za častého míchání necháme opět vsáknout. Přidáme nakrájenou dýni a podléváme vývarem dokud není rýže měkká a rizoto krémové. Na konci dochutíme parmezánem, nasekanou šalvějí,  pepřem a solí a kouskem másla.

6 komentářů:

  1. Od krájení blbých dýní mám férové mozoly! Ale miluju tu chuť, pro děti všechno a alespoň spálím nějaké ty kcal, že...

    OdpovědětVymazat
  2. Tak dej ještě recept na tu polévku. Já jednou nějakou zkoušela a u Emy úspěch neměla...
    Nějaké dýně tady ještě mám, tak bych zase mohla vyzkoušet :-)
    A teď si jdu prolistovat Tvůj oblíbený Apetit :-)
    Jana H.

    OdpovědětVymazat
  3. Na dýňové rizoto se chystám už dlouho a tvůj recept vypadá jednoduše tak to asi brzo spáchám! Díky za recept! P.

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, zatím nejlepší zkušenost s polévkou - na másle kostky dýně osmahnout, zalít vývarem, povařit, sůl, pepř a tymián a smetana. K tomu pak opražené housky
    Pavli je to opravdu lehké a mně to teda moc chutnalo, tak jsem zvědavá co na to řekneš.
    Atu, kupuj neloupací hokkaido, mozoly jsou out:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Kupuju hokkaido, su hin ze samotnýho krájení! Tu výše uvedenou polívku dělám často, mám to fakt ráda a navíc - Tonda to jí, protože je to jídlo, Apolenka to jí, protože jsou v tom ty opečené houštičky, nicméně trocha zeleniny se stihne vsáknout. Kdyby za mě ty mrchy někdo naporcoval!

    OdpovědětVymazat
  6. (mrchy = dýně...)

    OdpovědětVymazat