úterý 22. listopadu 2011

Brambory Crainquebille

Já snad mlaskám ještě teď. Úplně jednoduchý recept, původně jsem ani nepřemýšlela o tom, dávat ho sem. Ale. Po prvním ochutnání jsem litovala, že ten pekáč nemůžu sníst sama. Po nedělní huse, z níž jsem sebrala 3 hrnky sádla (hurá jupí husí sádlo!) to bylo přesně to, co jsme potřebovali. Odpočinek od masa. Brambůrky opečené s cibulkou a rajčaty, navrch  s krustou ze sýra a strouhanky, by se mohly podávat (bez sýra, to už by fakt bylo moc i na mě) i jako příloha k masu, ale podle mě je to barbarství.  Na recept jsem narazila na Alchemy in the kitchen - blogu. Trošku jsem si musela vypomoci náhradou sušeného koření za čerstvé a použitím jiného sýra, Babica by ze mě měl radost.

50 g másla, 2 cibule, oloupané brambory nakrájené na 2 cm kostky: 500g (plus mínus), 1 čajová lžička tymiánu (má být čerstvý, což jsem neměla, taktéž i rozmarýn), 1 čajová lžička lístků rozmarýnu, 2 stroužky česneku - pomačkané (dala jsem o něco víc, záleží na chuti), 400 g rajčat v plechovce, čerstvě mletý pepř, sůl, 250 ml kuřecího vývaru, strouhanka, sýr (gruyére,  já jsem použila goudu)

na másle zpěníme cibuli na kostičky, necháme zesklovatět a změknout (cca 5 minut). Přisypeme brambory na kostky, nasekaná rajčata, koření, česnek, sůl a pepř. Promícháme a dáme do zapékací mísy (velikost cca 21 x 21 cm, na výšku 6 cm), přilijeme vývar, který by měl brambory skoro zakrýt. Pečeme ve vyhřáté troubě na 200 C 20 minut. Pak zmírníme na 180 C a pečeme dalších 20 minut. Až nám brambory při propíchnutí vidličkou přijdou měkké, vyndáme mísu z trouby, zasypeme hrstí strouhanky a strouhaným sýrem a vrátíme na 10 až 15 minut zapéct. Hotovo.

3 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jsem vyzkoušela a moooc dobré! :-)
    Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem moc ráda Jani, já se je chystám opakovat, chutnají mi moc

    OdpovědětVymazat