pátek 14. října 2011

Štrůdl z dýňové slavnosti

 
Loni jsem jako roztřesená matka čerstvě nastoupivšího školkáče nesla na školkovou dýňovou slavnost závin s hruškami, ořechy a rokfórem (rokfórem, nikoliv nivou) - recept taky někdy dodám. Celou cestu jsem si nadávala, že to byl nesmysl, protože upéct pro děti něco s plísňovým sýrem...no prostě blbost. Nakonec se ukázalo, že (jak jinak) děti stejně žádné štrůdly nezajímaly, protože měly spoustu práce s běháním, rvaním se o skluzavku a  stresováním rodičů v potu tváře dlabajících ty blbý dýně. Takže ochutnávali tatínkové a maminky a ukázalo se, že po všech jablečných štrůdlech přišel můj plísňákový štrůdl vhod. No co si budeme nalhávat, měla jsem radost z prvního místa a né že né. No a rok se s rokem sešel a já byla naprosto bez nápadu, co že do toho štrůdlu zamotat, abych měla šance titul obhájit. Byly to houby. A titul byl.

půl kila žampionů, hrnek sušených lesních hub - přes noc namočených (vodu nevylévat!), velká lžíce  rajčatového protlaku, tymián, česnek, balzamikový ocet, sušená rajčata v oleji, slanina, dobrý strouhaný sýr

Nakrájené žampiony a slaninu osmahneme na sádle, přidáme česnek, necháme rozvonět. Přidáme houby, které jsme měli namočené, orestujeme. Dále pak přidáme cca lžičku balzamikového octa, protlak,  tymián, rajčata a vodu ze sušených hub. Podusíme. Do vychladlé směsi přidáme sýr. Já jsem zrovna měla pecorino.

Množství náplně vychází na dvě nohavice, tj jedno listové těsto.

1 komentář:

  1. Mňam, s houbama jsem ho ještě nezkoušela, tak díky! Dobrý je taky s tvarůžkama, ten bude dětem také zajisté chutnat :-)

    OdpovědětVymazat