čtvrtek 6. října 2011

Jablečné smaženky



No, s přicházejícím podzimem se toho spousty dá schovat do kabátů, takže nějaká ta kalorie navíc nevadí. Přece nebudu tak ouzkoprsá, že bych se bála smažení. Teplé, sladké skořicové, šťavnatě, jablečné a křupavé cosi, co má v originále název "apple puffs". Puff se dá přeložit jako vyfouklina, slovník nabízí i překlad "buzna", což se mi nezdá nejvýstižnější. I když nejlepší jsou teplé. Moje těsto bylo o něco víc tekutější než mělo, prokletá improvizace, takže jsou to spíš placičky, uvidíme jak vyjdou příště.


80 g cukru krystal,  2 čajové lžičky pečícího prášku, 1 až 2 čajové lžičky skořice - podle toho jak kdo má rád, 1/4 čajové lžičky muškátového oříšku, 1/2 čajové lžičky vanilky (nebo trochu tresti Marks and Spencer), lžíce rozpuštěného másla, vajíčko, 80 ml mléka, 300 g jablka na malé kousky
na obalení : cukr, cukr se skořicí, nebo poleva z trošky mléka a cukru


Smícháme všechny suché ingredience, pak přidáme tekuté a nakonec nakrájené jablko. Smažíme v rozpáleném oleji (poznáme tak, že kápneme trochu těsta, pokud se okamžitě drží na hladině a smaží, je olej akorát), nabíráme lžící těsto velikosti  golfového míčku. Pánev bychom neměli smaženkami přecpat, každá má své místo v oleji:-) Dělají se do zlatohněda, cca minutu po obou stranách.

6 komentářů:

  1. Každá smažená buzna je nejlepší teplá... Vando, Vando!
    Recept je prima, asi vytáhnu pohotovostní těhotenský kabát.

    OdpovědětVymazat
  2. .. jablecne buzny by byl dle meho nazoru i atraktivnejsi nazev :)
    .. jinak na to mam dost chut! jen mi chybi ten Marks a Spencer, muskatovy orisek a krapet energie na zhotoveni dila. Marie.

    OdpovědětVymazat
  3. Já se přiznávám. Já se osmnáct let smažení bála. Teď už tedy i smažím, ale stejně u toho nejsem nikdy klidná, protože věším na prskající olej. Ještě mě děsí dělání karamelu, ale i to jsem už absolvovala.
    Nejdřív jsem myslela, že se jedná o úplně jiné smaženky, po kterých se můžu utlouct, potom že o úplně jiná jablka v těstíčku a ono to bylo ještě něco třetího. Svět umí překvapit.

    OdpovědětVymazat
  4. Pájo, jo, to umí, než jsem je dělala, tak jsem si představovala něco jako jabka v županu. A ono ne. Jsou to prostě puffs...:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, tohle si umím představit. Přišla bych domů z toho studeného a větrného počasí a někdo by mi to hned naservíroval horké pod nos :D

    OdpovědětVymazat
  6. Ano Meg, je to takový ten "útulný recept" vždycky se mi vybaví déšť za oknem, vůně skořice a horkej čaj.

    OdpovědětVymazat