úterý 20. září 2011

Vepřová pečeně FIVE STARS



Cha! Schválně nenapíšu: Vepřová pečeně pečená v mléce. Pak by to možná někdo nechtěl zkusit a byla by to škoda. Některé recepty nemají moc zajímavý příběh, co taky pořád psát...Prostě se odmrazoval mrazák, maso muselo ven. Tenhle recept jsem našla ve starém Apetitu. A u nás bude populární, protože je opět (haleluja!) nenáročný na ingredience. Recept touží po litinovém hrnci (stejně tak jako já) nebo něčem co můžete dát na sporák a posléze do trouby ...bohužel zatím nemám, řešila jsem kombinováním nádob viz. recept. Takže:


vepřová pečeně, 2 stroužky česneku, 4 snítky tymiánu, nebo trocha sušeného, mléko, sůl, čerstvě mletý pepř, sádlo, 1 lžíce kukuřičného škrobu, kysaná smetana


Maso, nasolte a opepřete, osmahněte na sádle, na pánvi dohněda ze všech stran. Zalijte mlékem, přidejte česnek a tymián a přiveďte k varu. Mléko se může posrážet, toho se nelekejte, nevadí to. Maso přendejte do pekáčku, který má velikost jen o něco větší. Zalijte mlékem tak, aby bylo maso skoro ponořené a pečte v troubě hodinu a půl na 140 C.  Maso často polívejte výpekem. Kdyby se moc vypeklo, je možné dolít další mléko. Po dopečení maso vyndejte, výpek dejte na sporák a zredukujte na polovinu. Přidejte škrob rozmíchaný v kysané smetaně, dosolte, opepřete.
Jako přílohu jsem dělala šťouchané brambory s cibulkou a sušenými rajčaty. Opečené brambory asi taky nebudou trefou vedle...

3 komentáře:

  1. To nevypadá zle. Strana Pro převládá, protože krom sádla mám doma všecky ingredience, včetně multifunkčního hrnce. A v pečení masa jsem o mnoho úspěšnější než v pečení těsta.

    Jo a potřebuju, aby někdo vyzkoušel hovězí welington.

    OdpovědětVymazat
  2. ty provokatére! jinak i olej je možný samozřejmě, dokonce je v receptu, ale sádlo je zdravější (vážně!)

    OdpovědětVymazat
  3. Mnam! A mas to moc hezky nafoceny, bramborovy kominek se mi fakt libi.

    OdpovědětVymazat