pondělí 26. září 2011

Cuketové hrancle


Aneb jak náš Vojta snědl cosi zeleninového aniž by to poznal. A co víc, nebylo to smažené! A navíc to bylo dobré. Já vím, že cuketa  není zrovna nositelem tuny vitamínů, ale i tak...
Navíc jsem to zvládla bleskově připravit zároveň s plácáním se s těstem na croissanty, a honěním se za Vojtou s nosními kapkami, ušními kapkami a čajem. Fakt miluju podzim a školkové bacily. Lepší už je jenom zima a školkové bacily.

Potřebovala jsem: cuketu dle množství (použila jsem asi polovinu středně velké cukety) oloupanou a nakrájenou na hranolky, sůl, pepř, olivový olej, půl hrnku strouhanky, půl hrnku parmazánu, lžičku oregana, 1 vejce

Cuketové hranolky osolíme, opepříme. Do uzavíratelné dózy dáme strouhanku smíchanou s parmezánem a oreganem. Rozšleháme vajíčko (můžeme nastavit troškou mléka) pak  cuketové hranolky protáhneme rozšlehaným vajíčkem a  společně je v dóze statečně prochrastíme až se obalí ze všech stran. Dáme je na pečící papír,  minimalisticky je zakápneme olivovým olejem a na cca 210 C je pečeme cca 20 - 30 minut  dozlatova. V půlce je obrátíme. K tomu je výborné podávat dip z kysané smetany a jogurtu s česnekem a  vaším oblíbeným kořením.




6 komentářů:

  1. Vando, ten trik s krabicí je dobrej! Kvůli trojobalu nedělám řízky, smažáky a spol, nicméně tohle by nemusela být taková hnusná jebačka...

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Vendo!
    To je ale velmi starý trik, stačí tři dózy s uzavíratelným víkem. Mouka, vajco strouhanka. Všechno je okamžitě a hlavně perfektně obalený. Tak smažení zdar:-) Ovšem nevím co pak s Tvými stehny v proklatým detailu!

    OdpovědětVymazat
  3. Dneska jsem obdržela jednu unavenou středně velkou cuketu, tak to zítra zkusím!

    OdpovědětVymazat
  4. Včera jsem zkusila, je to rychlé a dobré! Naaranžovala jsem to taky do takovýho ohniště, jako je na fotu a zavolala děti. Jů a jé, ale přišel jejich otec z práce a zařval, že nese čerstvé rohlíky a nejlepší šunku od kosti. Amatér.
    Aspoň jsem si to mohla dojíst. Díky, zařazuji.

    Hovězí Welington? Zkusíme?

    OdpovědětVymazat
  5. Výborná inšpirácia, ja stále niekam ukrývam cuketu do jedla pre deti.... a tej cukety čo nám babka nosí je veru more....

    OdpovědětVymazat