čtvrtek 18. srpna 2011

Švestičky z naší zahrádky



Obdržela jsem košík švestek, odrůdy domácí, velkoplodé. Od sousedky sousední, hodné. Abych nějak překonala hořkou představu končícího léta (jakého léta sakra?!) musely švestky rychle zmizet. V koláči samozřejmě. Posloužil mi skvěle recept z blogu Chez Lucie, já jen doufám, že to není nějak proti netovému bontonu, ho zde uvést.
Tak nachystat:


500g hrubé mouky, 200g másla, 200g cukru krupice, lžička prášku do pečiva,vanilka (vanilková esence) nastrouhaná citrónová kůra, 2 vajíčka (množství na dortovou formu 30 cm)


švestky, rum, třtinový cukr


ze všech ingrediencí kromě vajíček jsem udělala dle návodu těsto - drobenku, pak přidala vajíčka a opět vymíchala. Do vymazané, vysypané formy jsem jednu polovinu ( v původním receptu Chez Lucie uvádí stále název drobenka - mně se to drolit přestalo po přidání vajec) nastrouhala na struhadle a rozhrnula na souvislou vrstvu.  Na to přišly švestky, tedy  půlky švestek. A teď to přijde. Vzala jsem hrneček a (kvůli tomuto momentu jsem recept hned chtěla udělat... mmmm švestky s rumíkem...Cca půl hrnku rumu, 3 lžičky třtinového cukru a lžičku skořice jsem smíchala a nakapala na švestky. Zastrouhala jsem druhou částí těsta a to ještě - pro jistotu opět pokapala rumem a cukrem. Ach Bože. Vonělo to tak, že jsem musela vlastním tělem bránit troubu. Troubu která pekla tento koláč na 200 C, málem bych zapomněla uvést. Vezla jsem ho na chatu k našim, že si ho dáme po návratu z hub. Celé houbařské dopoledne by skončilo těžkým fiaskem díky přítomnosti lijáku a nepřítomnosti hub. Ale aspoň při sušení bot a dětí byl ke kávě tenhle PAN Koláč. Děkuji za recept, Lucie. 

1 komentář:

  1. Super perfektní, peču též jako hypoalergenní ( perla místo másla a želatina místo vajec - já vím, zní hrozně, ale kupodivu chutná téměř k nerozeznání )...švestky jedou...

    OdpovědětVymazat