středa 24. srpna 2011

Skořicová zmrzlina



Je to smetana, smetana a smetana s trochou smetany...a tohle všechno dohromady absolutní blaho. A konkurencí téhle zmrzliny je pro mě leda tak Haagen Dazs. A jako bonus - vajíčka v ní jsou tepelně upravený, takže i pro děti. Vojta chodí a prosí již popáté o přidání. A já jsem zásadová a nepřidám. Už by nezbylo na mě. Tenhle recept má jen drobnou nevýhodu - předpokládá použití zmrzlinovače. Ten jsem obdržela k vánocům jako příslušenství kuchyňského robota. Heč. Ale myslím, že pokud se zhotovená směs nalije do dózy po zmrzlině a první dvě hodiny se bude několikrát promíchávat, když půjdete okolo mrazáku a pak ještě když si vzpomenete, bude z toho taky dobrá domácí zmrzka. Jen konzistence nebude tak nadýchaná. V tomhle vedru se ta zmrzlina ale nedá fotit!


200g cukru krystal, 355 ml smetany na vaření, 2 vajíčka (našlehaná do světle žluté pěny), 235 ml smetany na šlehání (čím tučnější tím líp samozřejmě), 5 ml vanilkového extraktu, 5 g skořice mleté


Na středním ohni  zahřát smetanu na vaření s cukrem, za stálého míchání metličkou. Jak začne směs mírně vřít, jen do prvních bublinek, zalijeme polovinou směsi našlehaná vajíčka. Směs vlíváme jemným pramínkem a rychle metličkou šleháme s vejci - aby nevznikla sražená vajíčka. Tuto směs vrátíme ke zbylé polovině smetany na sporák. Přidáme 235 ml tučné smetany ke šlehání a na středním ohni zahříváme směs do  mírného zhoustnutí. A neustále mícháme metlou. Zhoustnutí znamené, že na lžíci zůstává tekutý povlak ze směsi, když ji tam namočíte. Výsledná konzistence je asi jako šodó, možná trochu tekutější. Nakonec se přidá vanilková esence a skořice. A pak vychladnout. A do zmrzlinovače. A nevypít směs před zamražením:-)

5 komentářů:

  1. Fakt tak dobrý jako HD zmrzka? To asi manžel dostane k narozeninám zmrzlinovač.

    Svaťa D.

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem toho názoru, že všechno domácí je lepší než kupované :) Takže tvá zmrzlina je určitě lepší než HD, o to víc mě teď štve, že nemám zmrzlinovač ani místo v mrazničce.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Vanda. Snažím sa dopátrať niekoho, kto má reálne skúsenosti so zmrzlinovačmi, tak hádam som dnes trafila do čierneho. Aké sú tvoje skúsenosti so zmrzlinovačom? Máš samochladiaci zmrzlinovač, alebo verziu s chladiacou nádobou? Tiež by ma zaujímalo, či samovyrobené zmrzliny nie sú príliš tučné a ťažké, keďže veľká väčšina sa robí z vajec a šľahačky. Vďaka za radu.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Katko, mám jenom chladící nádobu. Přece jenom nedělám zrmzliny tolik, aby se mi vyplatilo investovat do zmrzlinovače. Na moje občasné pokusy mi ta mísa stačí. Pokud bych si vyloženě chtěla koupit zmzlinovač a pustit se do ní ve větším tak jasně samochadící. Mísa má dva základní problémy - zabere ti půl mrazáku - já třeba musím vždycky vyndat jednu zásuvku, aby se mi tam vůbec mísa vlezla. Musíš ji nachladit den předem - takže nemůžeš jen tak dostat nápad a jít dělat zmrzlinu. A hlavně neutáhne chladit větší množství zmrzliny.
    Jinak smetanové zmrzliny jsou samozřejmě tučné, ale taky proto výborné. Těžké ve smyslu toho, že by ti bylo těžko po jejich konzumaci tedy nejsou. A navíc můžeš přece dělat sorbety, ovocné, jogurtové...:-)
    A jinak máš hezký blog, začaly jsme s tím ve stejnou dobu:-) tak ať se daří!

    OdpovědětVymazat