pondělí 15. srpna 2011

Focaccia



Focaccia je moje láska na první pohled. Ze své první a bohužel dosud poslední návštěvy u Ridiho mě vlastně uchvátila úplně nejvíc. Díky tomu jsem přišla na to, že mi zatím bylo předkládáno pečivo, které se za tuto dobrotu jen vydávalo. Recept jsem si tedy vzala z jeho kuchařky. Zkoušela jsem dělat ručně, dle jeho návodu a povedlo se. Na podruhé zvítězila lennost a zkusila jsem využít pekárnu a šlo to taky. Vrzla jsem to na program pizza, v průběhu kontrolovala a děsila se a dosypávala mouku, protože těsto se mi zdálo opravdu hodně lepivé, až tekuté. Měla jsem ale strach, aby z toho nevznikl tuhý "hňouc" a tak jsem si pak řekla že to risknu, těsto jsem z pekárny spíš vylila než vyklepla na vál, který jsem si - vida konzistenci těsta a jeho lepivost - hodně pomoučnila. Hroudu jsem rozpůlila, rychle hromádky přehodila na plech vystlaný pečícím papírem a udělala placky cca dva cm vysoké, do kterých jsem prsty nadělala dolíky, jak se správně má, aby se olivový olej mohl vsakovat. Polila olejem a ještě jednou vmasírovala olej prsty do těsta. Na jednu focacciu jsem dala jeste olivy a sušená rajčata, druhou jsem pouze posypala vločkovou solí. Peklo se na 220 stupnů dozlatova. Musí se hllídat!


Ridiho recept i s postupem pro ruční práce:


0,5kg hladké mouky 
4dcl vody (po zkušenostech asi radím dát spíš 3 dcl, těsto je opravdu tekuté až moc)
½ droždí 
1 lžíce mořské soli 
5cl oleje extra virgin 

V míse smícháme vlažnou vodu a droždí. Postupně přisypáváme mouku, až vznikne hladké těsto. Mísu přikryjeme utěrkou a necháme odstát v teple, aby těsto řádně nakynulo. Až bude těsto nakynuté, vypracujeme z něj dva bochánky, ze kterých pak rukou vytvoříme dvě silnější placky. Vzniklé placky polijeme olivovým olejem, posypeme mořskou solí, rukama rozetřeme a promačkáme, aby se olej spojil se solí 
a s těstem. Chleby dáme na plech s pečícím papírem a pečeme v předehřáté troubě 
10-12 minut na 220-250°. Poté je necháme vychladnout.

6 komentářů:

  1. Ta s olivami vypadá nádherně! Musím vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
  2. zkus, budu ráda, když dáš vědět:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Až na poslední větu všechno klaplo. Dala jsem z roztržitosti celé 4dl a místo čerstvých kvasnic sušené, těsto jsem v podstatě vylila na papír, takže se dvě placky slily a vypadalo to jako jeden tip horního dílu bikin, který vůbec nikomu nesluší. Možná modelkám, které ale ROZHODNĚ nejí dobroty jako je tato.
    Po upečení křupavé a vláčné uvnitř, moc dobré, doporučuju použít rovnou vylepšení typu olivy a sušená rajčata, je to dobrota. Jedli jsme celá rodina se salátem a česnekovo-rokfórovým dipem, musí to být super i s pečenou rajčatovou šťávou, tu už jsme dávno sežrali... Výborný recept, jak za pět minut sníst půl kila mouky.

    OdpovědětVymazat
  4. Jeden TYP horního dílu bikin - sorry, jsem přežraná...

    OdpovědětVymazat
  5. Svaťo - no matter how...důležité je že chutnalo:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ježiš ty vypadají dobře! Už aby bylo léto a čerstvá rajčata s tchánovy zahrádky, která voní a jsou ještě horká od slunce. Schválně vyzkouším i tvůj recept, focacciu totiž miluju na všechny způsoby.

    OdpovědětVymazat