úterý 16. srpna 2011

Dánské skořicové rolky

 Synkovi říkáme doma "pan buchtička" ....často proto chci upéct něco sladkého z kynutého těsta a  velmi často nemám nic na náplň. Dělávám skořicové rolky, které jsou na  opravdu nenáročné. Žádné lítání  pro tvaroh, mletí máku, vyškrabávání sklenice se zbytkem marmelády "rybíz 1987". Máslo a skořice. Nic víc.
Na těsto potřebujeme : 1 kostku kvasnic, 250 g polohrubé mouky, 75 g másla, 2 polévkové lžíce cukru, 1 dcl mléka
Na náplň: vyšleháme 50 g másla s 2 lžičkami skořice a 50 g cukru


Z těsta vyválíme obdélník, natřeme náplň, zamotáme, nakrájíme na kolečka cca 2 cm silná, pečeme na 170 C dozlatova. Po vytažení z trouby pro zvýšení kalorické náročnosti tohoto jídla a vylepšení chuti je výborné potřít kolečka cukrovou polevou (cukr moučka a trocha vody)


...po dotazech ohledně konzistence těsta jsem zkusila pro jistotu udělat zase...všechno šlo bez problémů, takže jedinou možností je, že někdo použije tekutinu navíc, při zadělávání droždí. Anebo jeden dcl mléka není to stejné jako 100 ml...
Dělávám těsto často v pekárně, ale schválně jsem teď použila ruce, neměla jsem čerstvé droždí, ale instantní a všechno bez problémů. Nechala jsem kynout cca 45 minut, běhěm té doby jednou prohnětla. Těsto se nelepí a celkem tužší. Pokud budete chtít použít instantní droždí, vězte, že 1 lžička je jako 10 g čerstvého (kostka má 40 g...)









15 komentářů:

  1. Skořice je skvělá v každé podobě a tyhle rolky vypadají parádně! To se "pan buchtička" musí cítit jako v nebi :D Mňam!

    OdpovědětVymazat
  2. Úuuuplně se rdím. Pochvala od takofého profíka! A taky vlastně první regulérní (pardón Mary:-) příspěvek. Děkuji. A dám vědět až se pustím do croquembouche. Dneska se mi o něm už zdálo, budu mít teď z toho horečky dokud to nevyzkouším. Příležitost už se chystá, tchán bude mít narozky...

    OdpovědětVymazat
  3. zkusím, zrovna jsem přemýšlela, co upeču a toto vypadá jednoduše :)

    OdpovědětVymazat
  4. beru zpět, nejdřív mi to nešlo smotat a patlalo se to a po upečení to ztvrdlo :D Jsem asi něco blbě navážila, no ale sežralo se to i tak, chuťově mňamka.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to mě mrzí, že tě potrápily. Rolky jedny. Musí se vyndat včas z trouby, jak se to přepeče, tak je to pak rychle tvrdý. Motání půjde příště určitě líp, jen se s tím nemazat:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Zdravíme pana buchtičku! Tyhle výborné finské rolky jsem chtěla zkusit už dávno, ačkoliv sklep plný rybízů 86 by byl, ale odvaha chyběla. Mletou skořici už mám na nákupním seznamu (opravdu, ne každá domácnost má doma), běda jak se to nepovede!
    Výhledově si prosím recept na hebliny.

    OdpovědětVymazat
  7. viz výše Svaťa D.

    OdpovědětVymazat
  8. Zdar! Tak jsem se dnes opět přesvědčila, že mě těsto nenávidí a vztahy jsou oboustrané!

    Někde nastala chyba - asi moc dlouhé/krátké kynutí, málo hňácání, nevím. Těsto bylo superměkké a superlepivé. Za pomoci dalších dvou deci mouky jsem to nějak rozválela a i stočila, ale jak úhledně nakrájet ten blemc (do kterého se ta náplň částečně vsákla), to nechápu.

    Po upečení to vypadá jako šnek, co zemřel, rozložil se a pak ho přejelo auto. V tomto pořadí.
    Ovšem chuťově vynikající.
    Jak jsi vytvořila ty úhledné věci na fotografii, to nechápu...

    OdpovědětVymazat
  9. Jak bude čas, jdu je zas udělat, abych přišla na to kde je chyba...

    OdpovědětVymazat
  10. Mám je a donesu ti večer kousek na kontrolu, Svati

    OdpovědětVymazat
  11. Právě jsem je vytáhla z trouby - napodruhé. Guess what? Povedly se, povedly se, tralala! Děkuji moc za podrobnější návod s fotodokumentací!
    Stejně nevím, co bylo prve špatně... Prostě jsem asi teďka byla šikovnější.

    OdpovědětVymazat
  12. Mohu se prosím zeptat, droždí stačí rozmělnit do těsta nebo nějak zvlášť připravit? Děkuji moc.

    OdpovědětVymazat
  13. DObrý den, droždí rozdrobíte do mléka, přidáte cukr a necháte vzejít na teplém místě.

    OdpovědětVymazat
  14. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat