čtvrtek 4. srpna 2011

Červnové jahody

Jahody už jsou sice pryč, ale přesto...tento dort jsem vyráběla jako rychlé občerstvení na minioslavu  dceřiných půlročních narozenin. Protože se mi nechtělo patlat s nějakým zdobením a taky proto, že jsem si objednala s výhledem na vánoce čokotransferovou fólii, jsem chtěla něco opravdu jednoduchého. Z bílé čolokolády a fólie jsem si vyrobila srdíčka. Upoutal mě recept z Apetitu, použila jsem ho jen na krém, piškot jsem dělala svůj osvědčený, z knihy Pavlíny Berzsiové Velká domácí cukrářka.
Krém byl lehký a nepřeslazený. Ale příště bych možná vynechala vrchní vrstvu piškotu a natřela krém na tenký plát piškotu.
Na krém se svařilo 300 ml mléka, 100g cukru krupice, vanilkový pudinkový práše a vanilkový extrakt (doporučuju koupit v Marks and Spencer). Za občasného míchání se nechalo vychladit, pak se zlehka smíchalo s dotuha vyšlehanou šlehačkou. Na korpus se natřela vrstva krému (dvě lžíce ponechány na natření boků dortu), položily jahody a na to opět krém. A zapláclo se piškotem. Z boku mandlové lupínky. Hotovo.

1 komentář:

  1. Dortík vypadá výborně! Jelikož peču teprve chvíli, nemám žádný ozkoušený recept na piškot, myslíte, že byste mi mohla, prosím prosím, prozradit ten Váš? Děkujiiii :)

    OdpovědětVymazat